پردازنده اینتل مدل Core i7-12700KF Alder Lake (تری)

شناسه mob-12010 دسته بندی تگ ها

Intel Alder Lake Core i7-12700KF CPU (Tray)

  • تعداد هسته : 12 هسته‌ای
  • تعداد رشته : 20 رشته ای
  • حافظه کش : 25 مگابایت
  • فرکانس : 3.60 تا 5.00 گیگاهرتز
  • فاقد پردازنده گرافیکی

درخواست مرجوع این کالا تنها زمانی پذیرفته است که کالا پلمپ و هیچ ایراد ظاهری نداشته باشد.

قیمت :

در حال حاضر این محصول در انبار موجود نیست و در دسترس نمی باشد.

پردازنده Core i7 12700KF تری : واحد پردازش مرکزی یا به اختصار CPU، مغز اصلی هر کامپیوتر است. وظیفه اجرای دستورالعمل ها و انجام محاسبات را بر عهده دارد. این مهم ترین جزء یک سیستم کامپیوتری است زیرا مسئولیت مدیریت تمام اجزای دیگر را بر عهده دارد.

پردازنده یا CPU از اجزای متعددی تشکیل شده است، از جمله یک واحد منطق حسابی (ALU)، یک واحد کنترل (CU)، و رجیسترها. ALU مسئول انجام عملیات حسابی و منطقی مانند جمع، تفریق، ضرب و تقسیم است. CU مسئول کنترل جریان دستورالعمل ها و داده ها به CPU است. ثبات ها برای ذخیره داده ها و دستورالعمل های استفاده شده توسط این مؤلفه استفاده می شوند. سرعت پردازنده بر حسب هرتز (Hz) یا به طور معمول GHz اندازه گیری می شود. هرچه فرکانس بالاتر باشد، پردازنده یا CPU سریعتر می تواند دستورالعمل ها را پردازش کند. پردازنده های مدرن می توانند به سرعت 4 گیگاهرتز برسند که فوق العاده سریع است.

CPU همچنین وظیفه مدیریت حافظه کامپیوتر را بر عهده دارد. وظیفه تخصیص حافظه برای برنامه ها و مدیریت داده های ذخیره شده در حافظه را بر عهده دارد. CPU همچنین وظیفه مدیریت دستگاه های ورودی و خروجی کامپیوتر را بر عهده دارد. وظیفه ارسال و دریافت اطلاعات از صفحه کلید، ماوس و سایر دستگاه های ورودی را بر عهده دارد. همچنین مسئول ارسال اطلاعات به مانیتور.  چاپگر و سایر دستگاه های خروجی است که اجزای بسیار مهم یک سیستم کامپیوتری هستند و بدون آن، کامپیوتر کار نخواهد کرد. وظیفه اجرای دستورالعمل ها، انجام محاسبات، مدیریت حافظه و مدیریت دستگاه های ورودی و خروجی را بر عهده دارد.

خرید پردازنده اینتل مدل Core i7-12700KF Alder Lake تری

پردازنده اینتل نسل 12 Alder Lake

پردازنده های نسل دوازدهم Core i7 12700KF تری برای اولین بار معماری هیبریدی اینتل را به پردازنده های دسکتاپ این شرکت می آورند. سری Alder Lake از ترکیبی از هسته های قدرت و هسته هایی تشکیل شده است که انرژی کمتری نسبت به نسل قبلی مصرف می کنند. اینتل از هسته های جدید Golden Cove Gracemont برای هسته های قدرت این سری استفاده می کند و از هسته های سری Atom برای هسته های ضعیف تر استفاده می کند. 
تمامی پردازنده های معرفی شده توسط اینتل در این نسل از استانداردهای گسترده ای پشتیبانی می کنند که اکثر مادربردهای مدرن از آنها پشتیبانی نمی کنند. سایر موارد عبارتند از 20 خط PCIe (16 خط PCIe 5.0 و 4 خط PCIe 4.0)، پشتیبانی از رم 4800 مگاهرتز DDR5، پشتیبانی از رم 3200 مگاهرتز DDR4 و سطح 2 و 3.
اینتل نیز با این پردازنده ها به سیستم عامل جدید مایکروسافت ویندوز 11 توجه ویژه ای داشت بنابراین این پردازنده ها مناسب ویندوز 11 می باشند. این شرکت در مورد معرفی تراشه های جدید خود نیز به همکاری خوبی با مایکروسافت برای ایجاد هماهنگی بسیار خوب بین پردازنده و ویندوز 11 اشاره کرد. با بهینه سازی عملکرد نرم افزار Thread Director، تراشه های اینتل اکنون می توانند عملکرد بهتری داشته باشند.

پردازنده  Core i7 12700KF تری

این پردازنده فاقد باکس می باشد .شما باید فرق پردازنده باکس و پردازنده تری  (tray) را بدانید. پردازنده های تری بدون جعبه و فن در دو مدل استوک (کارکرده) یا نو ارائه می شوند. پردازنده تری دلیل بر استوک بودن و کارکرده بودن آن نیست و تنها فاقد جعبه و فن می باشد که برای هزینه کمتر و همچنین اشغال فضای کمتر برای جا به جایی در تعداد بالا می باشد. اما پردازنده های باکس دارای جعبه و بعضا اکثر پردازنده ها دارای فن اورجینال می باشند. البته پردازنده های سری K به دلیل پردازش بالا و تولید حرارت فاقد همان فن می باشند .

همچنین به دلیل نبود گارانتی اینتل در ایران پردازنده های اینتل نیز گارانتی ندارند اما سی پی یو های تری دارای ۷ روز مهلت تست می باشند که می تواند اطمینان خاطر را به خریداران بدهد.اما توجه کنید که پردازنده های باکس در ایران گارانتی ندارند و حتما قبل از خرید از سلامت باکس پردازنده مطمئن شوید.

این سی پی یو از سری F پردازنده های اینتل است و تمامی پردازنده های اینتل که از سری F باشند ; فاقد پردازنده گرافیکی هستند و این به این معنی است که پردازنده اینتل مدل Core i7 12700KF Alder Lake تری بدون گرافیک داخلی است و برای تصویر گرفتن از سیستم حتما نیاز به پردازنده گرافیک خارجی نظیر کارت گرافیک دارید.البته قیمت پردازنده Core i7 12700KF تری بالاتر از نسخه معمولی آن است که برای گیمر ها بسیار عالیست.

 پسوند K نشان می دهد که پردازنده آنلاک UNLOCKED است و ویژگی UNLOCK CPU را فعال می کند. عملکرد اورکلاک OVERCLOCK به شما امکان می دهد از حداکثر عملکرد پردازنده استفاده کنید. این فرآیند دمای پردازنده را بسیار بالا می برد، بنابراین اورکلاک به بردهایی با پشتیبانی از عملکرد اورکلاک و همچنین سیستم خنک کننده قوی و ترجیحا مایع نیاز دارد.

پردازنده اینتل مدل Core i7 12700KF Raptor Lake تری یک پردازنده رده بالا و قدرتمند برای رایانه های رومیزی است. این بخشی از ویژگی های نسل دوازدهم پردازنده های Intel Core است و بر اساس معماری Alder Lake ساخته شده است. پردازنده Core i7 12700KF تری یک پردازنده 12 هسته ای با سرعت کلاک پایه 3.60 گیگاهرتز و حداکثر فرکانس توربو 5 گیگاهرتز است.همچنین دارای 25 مگابایت حافظه نهان است.

ریز معماری

Alder Lake

سوکت پردازنده

LGA 1700

سری پردازنده

Core i7

مدل پردازنده

12700K

تعداد هسته

۱۲ هسته ای

تعداد رشته

۲۰ رشته ای

نوع پردازنده

64 بیتی

لیتوگرافی

Intel 7

فرکانس

3.60 گیگاهرتز , 5 گیگاهرتز

حافظه Cache

25 مگابایت

حافظه Cache سطح دو

12 مگابایت

نوع حافظه

DDR4 – 3200Mhz , DDR5 4800Mhz

توان مصرفی

۱۲۵ وات , 190 وات در حالت توربو

بسته بندی

بدون فن ، بدون باکس

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “پردازنده اینتل مدل Core i7-12700KF Alder Lake (تری)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 2 3 4 5