پردازنده اینتل مدل Core i7-13700K Raptor Lake (تری)

شناسه mob-11783 دسته بندی تگ ها

Intel Core i7-13700K Raptor Lake LGA1700 13th Gen Tray Processor

  • تعداد هسته : 16 هسته‌ای
  • تعداد رشته : 24 رشته ای
  • حافظه کش : 30 مگابایت
  • فرکانس : 2.50 تا 5.40 گیگاهرتز
  • سوکت : Intel LGA 1700

درخواست مرجوع این کالا تنها زمانی پذیرفته است که کالا پلمپ و هیچ ایراد ظاهری نداشته باشد.

قیمت :

در حال حاضر این محصول در انبار موجود نیست و در دسترس نمی باشد.

پردازنده Core i7 13700K : واحد پردازش مرکزی یا پردازنده که به اختصار سی پی یو یا (CPU) گفته می شود مغز کامپیوتر است. وظیفه اجرای دستورالعمل ها و انجام محاسبات را بر عهده دارد. این مهم ترین جزء یک سیستم کامپیوتری است، زیرا مسئول کنترل تمام اجزای دیگر است.

پردازنده یا سی پی یو از اجزای متعددی از جمله واحد منطق حسابی (ALU)، واحد کنترل (CU) و رجیسترها تشکیل شده است. ALU مسئول انجام عملیات حسابی و منطقی مانند جمع، تفریق، ضرب و تقسیم است. CU مسئول کنترل جریان دستورالعمل ها و داده ها در CPU است. ثبات ها برای ذخیره داده ها و دستورالعمل هایی که توسط این قطعه استفاده می شوند استفاده می شوند.

سرعت پردازنده ها بر حسب هرتز (Hz) اندازه گیری می شود. هرچه هرتز بالاتر باشد، پر دازنده یا سی پی یو سریعتر می تواند دستورالعمل ها را پردازش کند. پردازنده های مدرن می توانند به سرعت 4 گیگاهرتز برسند که فوق العاده سریع است.

CPU همچنین وظیفه مدیریت حافظه کامپیوتر را بر عهده دارد. وظیفه اختصاص حافظه به برنامه ها و مدیریت داده های ذخیره شده در حافظه را بر عهده دارد. سی پی یو همچنین وظیفه مدیریت دستگاه های ورودی و خروجی کامپیوتر را بر عهده دارد. وظیفه ارسال و دریافت اطلاعات از صفحه کلید، ماوس و سایر دستگاه های ورودی را بر عهده دارد. همچنین وظیفه ارسال اطلاعات به مانیتور، چاپگر و سایر دستگاه های خروجی را بر عهده دارد.این قطعات جزء فوق العاده مهم یک سیستم کامپیوتری است. بدون آن، کامپیوتر قادر به کار نخواهد بود. وظیفه اجرای دستورالعمل ها، انجام محاسبات، مدیریت حافظه و مدیریت دستگاه های ورودی و خروجی را بر عهده دارد.

 

پردازنده اینتل مدل Core i7 13700K Raptor Lake تری

پردازنده نسل 13 اینتل

سیزدهمین نسل از پردازنده های اینتل با نام رمز Raptor Lake، جدیدترین در سری پردازنده های قدرتمند و کارآمد این شرکت است. تراشه های جدید برای ارائه عملکرد بهبود یافته و بهره وری انرژی طراحی شده اند و در عین حال طیف وسیعی از ویژگی های جدید را نیز ارائه می دهند.

پردازنده‌های جدید مبتنی بر فناوری پردازش 10 نانومتری SuperFin اینتل هستند که پیشرفته‌ترین فناوری پردازش موجود است. این اجازه می دهد تا سرعت ساعت بالاتر و عملکرد بهتری داشته باشید و در عین حال مصرف انرژی را نیز کاهش دهید. تراشه های جدید همچنین دارای معماری گرافیکی جدید Xe اینتل هستند که برای ارائه عملکرد بهتر بازی و جلوه های بصری بهتر طراحی شده است.پردازنده‌های جدید همچنین با فناوری جدید امنیتی محافظ امنیتی (SGX) اینتل، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از امنیت بیشتری برخوردار باشند. این فناوری امنیت در سطح سخت افزار را فراهم می کند که به محافظت در برابر حملات مخرب کمک می کند.

تراشه‌های جدید همچنین دارای فناوری جدید Thunderbolt 4 اینتل هستند که سرعت انتقال داده‌های سریع‌تر و انتقال انرژی را بهبود می‌بخشد. این امکان شارژ سریع تر دستگاه ها و همچنین انتقال سریعتر داده ها بین دستگاه ها را فراهم می کند.

به طور کلی، نسل سیزدهمین پردازنده های اینتل نسبت به نسل های قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است. تراشه های جدید عملکرد بهبود یافته، بهره وری انرژی و امنیت را ارائه می دهند و همچنین طیف وسیعی از ویژگی های جدید را ارائه می دهند. این باعث می شود که آنها برای کسانی که به دنبال یک پردازنده قدرتمند و کارآمد هستند گزینه ایده آلی باشند.بنابراین می توانید برای خرید سی پی یو های بیشتر کلیک کنید.

پردازنده اینتل مدل Core i7 13700K Raptor Lake (تری)

قبل از هر چیزی باید مفهوم پردازنده تری یا tray را بدانید. این نوع پردازنده ها بدون جعبه و فن در دو مدل استوک (کارکرده) یا نو ارائه می شوند. پردازنده تری دلیل بر استوک بودن و کارکرده بودن آن نیست و تنها فاقد جعبه و فن می باشد که برای هزینه کمتر و همچنین اشغال فضای کمتر برای جا به جایی در تعداد بالا می باشد. همچنین به دلیل نبود گارانتی اینتل در ایران پردازنده های اینتل نیز گارانتی ندارند اما سی پی یو های تری دارای 7 روز مهلت تست می باشند که میتواند اطمینان خاطر را به خریداران بدهد.اما توجه کنید که پردازنده های باکس در ایران گارانتی ندارند و حتما قبل از خرید از سلامت باکس پردازنده مطمئن شوید.

نکته اول اینکه پسوند K نشان می دهد که پردازنده آنلاک UNLOCKED است و ویژگی UNLOCK CPU را فعال می کند. عملکرد اورکلاک OVERCLOCK به شما امکان می دهد از حداکثر عملکرد پردازنده استفاده کنید. این فرآیند دمای پردازنده را بسیار بالا می برد، بنابراین اورکلاک به بردهایی با پشتیبانی از عملکرد اورکلاک و همچنین سیستم خنک کننده قوی و ترجیحا مایع نیاز دارد.

پردازنده اینتل مدل Core i7 13700K Raptor Lake یک پردازنده رده بالا برای رایانه های رومیزی است. این بخشی از ویژگی های نسل سیزدهم پردازنده های Intel Core است و بر اساس معماری Raptor Lake ساخته شده است. پردازنده i7 13700K یک پردازنده ده هسته ای با سرعت کلاک پایه 2.50 گیگاهرتز و حداکثر فرکانس توربو 5.40 گیگاهرتز است. دارای 24 مگابایت حافظه نهان است.

ریز معماری

Raptor Lake

سوکت پردازنده

LGA 1700

سری پردازنده

Core i7

مدل پردازنده

13700k

تعداد هسته

16 هسته ای

تعداد رشته

۲۴ رشته ای

نوع پردازنده

64 بیتی

فرکانس

2.50 گیگاهرتز , 5.40 گیگاهرتز

حافظه Cache

30 مگابایت

نوع حافظه

DDR4 – 3200Mhz , DDR5 -5600Mhz

توان مصرفی

۱۲۵ وات , 150 وات در حالت توربو

بسته بندی

بدون فن ، بدون باکس

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “پردازنده اینتل مدل Core i7-13700K Raptor Lake (تری)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 2 3 4 5